Wednesday 3 April 2013

Kenapa Perlu Simpan Di Prudential??


Nak simpan yang mana satu ni???!!

  • Baik akak simpan di asb atau bank..lagi bagus dik!!
  • Mengarut la insurans-insurans ni..huh!!
  • Membazir je..bukan guna pun insurans ni..
  • Dah ade..dah ade..(pe yang dah ade tu???)
  • Abang dah ada company insurans dahh..
Berikut adalah jawapan yang 'famous' bila saya cuba nak 'sharing' dengan masyarakat tentang apa itu Prudential dan kelebihan simpan di investment-link kami.

Di sini saya nak kongsikan perbezaan diantara menyimpan di pelan kami dan di bank/asb atau pelaburan tetap.

Perkara yang perlu kita fikirkan ialah :
  1. Kalau kita simpan di bank atau asb memang untung, tapi sekiranya berlaku kecemasan seperti sakit atau kemalangan, adakah kita tidak akan keluarkan duit di simpanan untuk membiayai kos perubatan?
  2. Adakah insurans syarikat kita akan sentiasa menanggung segala kos perubatan kita sekiranya berlaku sakit kritikal yang teruk?
  3. Kos perubatan akan meningkat atau menurun pada masa akan datang nanti?
Oleh itu, jawapan bagi persoalan di atas ialah dengan menyimpan dan melabur di pelan investment-link kami. Saya akan terangkan satu-persatu tentang kelebihan menyimpan di pelan kami.

> Simpan asb atau prudential?
  • Contoh simpan di asb = Andaikan Siti menyimpan RM100 sebulan, dalam masa sepuluh tahun Siti akan memperolehi simpanan sebanyak RM 12,000++ (100x12x10). Tapi dalam masa sepuluh tahun, adakah Siti akan sentiasa sihat? sekiranya melakukan pembedahan Siti akan keluarkan duit simpanan dia asb tak?
  • Simpan di prudential = Sekiranya Siti menyimpan seperti di atas, dalam masa sepuluh tahun Siti akan mendapat pulangan sebanyak RM 7,000 hingga ke RM 9,000 dan juga mempunyai perlindungan perubatan di mana Siti mempunyai RM 500,000 untuk menanggung kos perubatan Siti. Tambahan pula, simpanan Siti tidak akan di usik walau satu sen pun..berbaloi kan?
> Insurans syarikat cukup ke?
  • Selalunya insurans syarikat akan menanggung segala perubatan pekerjanya, tapi adakah cukup dimana perlindungan yang diberi dalam lingkungan RM 10,000 hingga RM 20,000 setahun.
  • Syarikat juga tidak akan menanggung kos perubatan selamanya kerana ianya akan merugikan syarikat tersebut. Sekiranya anda diberhentikan kerja oleh syarikat anda, siapa yang akan tanggung kos perubatan yang seterusnya?
  • Sekiranya menyimpan di Prudential, kami akan melindungi anda dan sekiranya berlaku sakit kritikal atau hilang upaya, insurans anda akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami :)

Berikut adalah sedikit perbezaan sekiranya anda menyimpan di Prudential dan di bank/asb dan simpanan tetap. Sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang pelan komprehensif kami dan ingin melihat 'quotation' perlindungan diri anda, silalah hubungi atau Whatsapp saya di 014-3609844. :D


"Sediakan Payung Sebelum Hujan :D"


**** Untuk mengetahui quotation secara percuma boleh isi maklumat di link ni -->> QUOTATION FORM

1 comment:

  1. I drop a comment when I appreciate a post on a site or I have something
    to valuable to contribute to the conversation. It's triggered by the passion communicated in the article I browsed. And on this post "Kenapa Perlu Simpan Di Prudential??". I was moved enough to drop a comment ;-) I actually do have a couple of questions for you if you do not mind. Could it be just me or do a few of these comments come across like they are written by brain dead people? :-P And, if you are posting on additional online social sites, I'd like
    to keep up with anything new you have to post. Could you make a list every one
    of your community pages like your Facebook page, twitter feed, or linkedin profile?



    Also visit my site ... how much should i weigh for my height

    ReplyDelete